Idéer

Godmorgon! Jag började dagen med en jättebalja kaffe och ett avsnitt av "Ah! My goddess" samt en promenad i kylan med ett bra soundtrack i lurarna ("Slow pain of water" med "I, parasite" är nog något av det vemodigaste och finaste man kan börja en vintermorgon med). Skönt att få lite frisk luft och rensa tankarna. Idéerna brukar komma då.

Det slog mig plötsligt att jag har fel CLA! Det sista jag gjorde igår var att jag testade "Smart Card Toolset" som är ett verktyg för att bygga APDU:er (såna där små datapaket) och inte ens den lyckades göra Masterfile aktiv. Den borde ju bygga fungerande paket även om jag kanske inte gör det när jag byggde egna. Det enda den inte kan veta är CLA, det är typ som en postadress man skriver på paketet. Fel adress och det kommer inte fram. Nu måste jag alltså kolla vilken CLA som är rätt för mitt kort. Det finns ett verktyg för det i ToolSet, men det kan jag inte använda för det är bara en demoversion. Så, be min avdelning att köpa in fullversionen eller knacka ihop en liten APDU-scanner själv? Tja, det sista verkar roligast så det provar jag. Jag kan ju inte sitta och skriva rapport hela dagen, eller hur? *smiter undar det teoretiska* ;)

Påminn mig: om att det är gruppmöte med en av mina projektgrupper kl 13. Inte missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback