Fyra två

Jag kan inte riktigt släppa att mitt smartkort (javakortet av den gamla sorten) inte hade någon nåbar Masterfile. Det måste finnas en, så jag bestämde mig för att hitta den och gjorde lite undersökningar. Just nu gör jag en stor körning som provar de 65 tusen mest troliga varianterna av select-kommandot för att se om något av dem fungerar. Jag har efter en liten stunds körning av mitt program hittat ett kommando som tas emot, men som indikerar att det behövs en pin-kod eller något dylikt. Ska fortsätta bygga agenten nu och med spänning invänta fler värden.

Titta, den är redan färdig! P1=04, P2=02 verkar vara det enda som tas emot. Pin-kod alltså, är det där problemet ligger? Nåja, det får vara. Jag har viktigare uppgifter att ta tag i. Gäller att jag har hunnit simulera och bygga lite innan jag får nya kort att labba med. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback