Bönor!

Jag fryser så förfärligt och jag tänker i APDU:er. Dessutom luktar det grillad kyckling i mitt badrum igen. (Vädringen i det här huset lämnar en del övrigt att önska.) Planen är att jag ska kolla igenom en fallstudie inför morgondagens entreprenörskapsmöte, men sen ska jag bara lata mig framför TV:n under så många filtar som jag kan hitta.

Min groddodling växer och groddar sig så nu har jag även lagt bönor i vatten för att kunna koka böngryta imorgon. Det var länge sen sist, kanske för att det är rätt mycket förberedelser, men gott blir det.

Bönor i blöt

Tre typer av bönor. De små svarta och de fläckiga passar bra i chiligrytor. De stora vita är goda till allt. :)

Hand med böna

Åhnej, jag har data på handen! Tvätta bort!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vad huslig du är! Böngryta och egenodlade groddar - det är grejer det.

Postat av: marjo

nu börjar det bli nördigt och bra igen, började bli orolig efter veckorevyn

2007-02-22 @ 00:12:59
Postat av: marjo som inte orkar svara på rätt inlägg

appropå kaffekokning så tänkte jag att det måste bli lite ordning i ~nu när inte jag är där att ha en sträng hand över det hela.

http://www.rafen.net/kakob.pdf

Läs och följ, håller på att utarbeta regler för fika i datorföreningslokal (RFDL FU)

2007-02-22 @ 00:24:00
Postat av: Kaprifol

Ah, precis vad vi behöver! :) Bestämmelser för användning av disktrasa skulle vi också behöva lära ut till de små liven. *s*

Elisabeth: Ja, jag får mina små infall ibland. :)

2007-02-22 @ 08:33:26
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Sussi

Oh, bönor är både gott och supernyttigt!

2007-02-22 @ 21:59:17
URL: http://pusssuss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback