Att-göra-lista

Jag har upptäckt att jag är rätt förtjust i att göra listor över saker och ting. Det har blivit nödvändigt för att få studierna att funka och jag tar med mig vanan till fridtiden också. De första åren på en utbildning är alltid enkla, rent schematekniskt sett, man har vissa kurser att läsa och ett scehma där alla får plats. När man sen börjar välja extrakurser, två olika inriktningar, kollar efter alternativa examina, jobbar... ja då är det så illa tvunget att planera lite mer. :)

I helgen ser mina planer ut såhär:
  • Lata mig och sova precis så mycket jag behöver och vill. :)
  • Städa! Det ser ut som om ett gäng troll har haft fest här. Det som var så fint för bara några dagar sen. ;)
  • Strosa på stan och shoppa lite thailändska kryddor. Jag är svag för asiatisk mat.
  • Skyffla data!
  • Plugga krypto
  • Läsa entreprenörskap och maila projektgruppen
  • Sätta ihop en grym playlist - allt blir ännu bättre med rätt musik

Kommentarer
Postat av: marjo

Här komemr receptet jag lovat.

1 pkt Jäst
6 dl vatten
3 tsk salt (jag gillar salt bröd)
3 msk olivolja
500 gr vetemjöl
300 gr durumvetemjöl

Låt jäsa i ca 35 min, knåda ett tag så bublorna försvinner.
Låt jäsa i stor form ca 45 min
Hysta in i ugnen ca 20 min på 225 grader.

bonus recept:

Kokning av flottyr

6.5 hg njurtalg
3.5 hg svinister
vatten
1 potatis

Skär istret och talgen fint i tärningar och lägg i vatten 24 timmar.
Koka upp i kallt vatten och tillsätt potatisen, får koka till potatisen sjunkit undan.
Låt svalna och sila ner i krukor för senare användning.

2007-02-17 @ 12:51:28
Postat av: Kaprifol

Tack för recepten! Jag har lite klent med njurtalg och svinister hemma, men ändå. :)

Postat av: marjo

Jag har så du kan låna lite, fast det räcker bara till en halv sats:-(

2007-02-17 @ 14:21:08
Postat av: Kaprifol

*s* Tack, men nejtack. Jag kan inte gärna ha krukor med istersmet i mitt hem, jag bor så smått. :)

2007-02-17 @ 20:53:15
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag måste också städa & plugga, usch

2007-02-17 @ 23:48:34
URL: http://superlativa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback