Skypebuggen och avsaknaden av mail

För någon dag sedan berättade Fisken för mig att ett säkerhetshål hade hittats i Skype. (Det heter CVE-2007-5989 för er som gillar sånt. ;) Jag brydde mig inte nämnvärt eftersom jag hade uppgraderat för några månader sedan då det kom ett mail som uppmanade alla Skype-användare att uppgradera för att få nya häftiga features. Först trodde jag att det var skräppost, men det var faktiskt ett officiellt mail. Uppmaningar i stil med "Skynda, skynda! Version X är här med den onödiga finessen Y som du inte vill ha, men du måste uppgradera!" tolkar jag alltid som "Vi har ett säkerhetshål här, men vi vill inte säga något så tanka ner den nya versionen och låtsas som att det regnar". Nu visade det sig dock att buggen finns även i senare versioner.

Så, vad jag undrar är: Om ni mailar mig bara för att tala om att ni har släppt ett nytt GUI, varför mailar ni mig inte när det verkligen är viktigt att uppgradera?

Nå, du som kör Skype för Windows och har en version som är äldre än 3.6, gå hit och tanka ner den nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback