Pågår nanosyntes?

Jodå, jag är här, men det har inte hänt så mycket bloggbart idag. På det stora hela är det mycket pluggande och jobb innan julledigheten så det är därför mina iakttagelser kommer mer sällan nu i december. (Går bloggar i ide när det är kallt? Det kanske de gör? :) Nå, jag ska inte undanhålla er något. Här kommer dagens...

Yrkessval: Trädgårdsmästare! På lunchen pratades det om binära tal vilket jag förstås tolkade som "binära träd", trädgalen som jag är. ...och eftersom jag jobbar med träd - inte riktiga, men ändå - måste jag ju vara trädgårdsmästare. Äntligen en titel som folk förstår! Aldrig mer  "Eh, jag jobbar med datorer och siffror och...". :)
Nästan-svek: Jag tycker om mina vänner, men hörni... "Very low" är inget bra betyg när last.fm jämför hur vår musiksmak passar ihop. Skärpning nu, skippa jazzen och hip-hopen en vecka så blir det bättre. (Vaddå? Skulle jag ändra mig istället? Nu förstår jag inte riktigt. :)
Tvi-och-blä: Mitt lunchkaffe blev dissat, det som jag hade tillrett med så mycket kärlek... och tjära. Ok då, det blev lite beskt. :)
Mystiska: När jag passerar biologiska (biokemiska, kanske?) institutionen på väg hem ser jag en skylt med texten "Nanosyntes pågår". Inte för att jag riktigt förstår, men jag går alltid extra försiktigt för att inte störa.

image237
Botaniska trädgårdens växthus - Här har de en riktig trädgårdsmästare. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Trädgårdsmästare lät bra. Enkelt och tydligt liksom. Synd bara att arbetsmarknaden för en trädgårdsmästare inte lär vara så mycket att hänga i julgranen.

2007-12-17 @ 21:50:23
Postat av: Kaprifol

Då kanske jag kan sälja julgranen jag hänger i? Det borde ligga rätt i tiden och kunna ge en liten inkomst. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback