Kulturmaraton!

Jag tycker om att använda rabattkort, men jag glömmer ofta bort att jag har dem. Det var därför jag bodde på badhuset veckan innan mitt "simkort" gick ut och det är också därför jag sprang museimaraton idag för att passa på att använda mitt årskort till några av Göteborgs förnämsta museer innan årets slut. Fisken var snäll och följde med. På Röhsska Museet (som visar design) var det nog han som hade roligast, iaf när han hittade en transistorradio som han tyckte var höjden av lyckad design. Den fina djungeltapeten som jag gillade ville han dock inte ha i ett hem. Om vi nån gång ska inreda nåt så får vi nog ta och inreda varsitt rum, annars kan det ta en ände med förskräckelse. :) Därefter fick vi tanka energi på det lilla muffinsstället som ligger på vägen till Konstmuseet. (Mmm! Hallonmuffins!) Vi begapade nutidskonst och drog sedan vidare till Stadsmuseet och lärde oss om Göteborg genom tiderna. Jag ville mest dit för att pliktskyldigast besöka en liten udda utställning om Linnés människosyn, det är ju ändå Linnéåret, eller hur? Just det, i en hel dag till. Nu hörni, ska vi äta pyttipanna och se någon väldigt hjärndöd film. Mer kultur än såhär ska man nog inte ha i sig på en dag. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ah, Mufinns mm? De har verkligen sååå goda muffinsar!

2008-01-01 @ 16:49:12
Postat av: josephine

Hejhej!
Har tittat lite på dina bilder, och de är otroligt fina..om du har tid och lust skulle det vara jättesnällt om du skulle vilja göra en bil till mig som jag kan ha som header...
Om du vill är det bara att adda:
[email protected]
ha det bra
josephine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback