Hon som ser dig

Ibland tänker jag att det skulle vara trevligt att vara hemmafru i ett välbärgat amerikanskt villaområde av den enda anledningen att jag skulle kunna ägna mina dagar åt att fixa i hemmet och spionera på grannarna. Ja, mina TV-serievanor fördärvar mig... ;) Allvarligt talat trivs jag utmärkt som jag lever nu och spännande grannar har jag ju så det räcker. Igår låg det en studentoverall utanför min grannes dörr och jag kan inte låta bli att undra varför den låg där. (Idag var den borta, då stod det ett trasigt bord där istället). Som jag ser det finns det två tänkbara anledningar:
  1. Någon hade lånat den under festen och nu lämnat tillbaka den. Fast varför knöla ihop den så? Jag skulle ha hängt den på dörrhandtaget tillsammans med en tack-för-lånet-lapp. Vi får bara hoppas att overallens ägare hade festeristklädsel - ja givetvis har jag råkat bosätta mig nära en festerist - eller något annat att ha på sig själv. Det är varmt i Kårhuset men... Ja, ni förstår.
  2. Alternativ två är att plagget inte var rent nog att förvara inomhus. Jag lutar åt det alternativet. Blä! ;)
image225

Vad övrigt beträffar den här dagen så är vädret uselt och jag ägnar mig åt att pyssla och syssla här hemma medan jag lyssnar på musik. Jag loggar hela min musiksmak på Last.fm, inga undantag. Det är min regel. Jag ska vara öppen med min musiksmak för den är en stor del av min personlighet. Då kan det inte hjälpas att jag har en Britney-dag idag. Det är som det är. (För att citera: "Now are you sure you want a piece of me?" ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grannar kan faktiskt vara spännande. ;-D (Fast borrande grannar är mest bara irriterande!)

2007-12-01 @ 17:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback