Tredje part

Idag ägnar jag mig åt alla småsysslor, fixande och studierelaterade saker som måste tas tag i. Mycket att göra, men trevligt ändå. Tittade just till min Analytics-tracker och fick läxa upp mig själv "Kaprifol, läs innantill! Står det att du ska lägga scriptet längst ner i bodyn ska du inte lägga den mellan head och body bara för att det var så du gjorde med script anno -97. Följ med din tid och flytta koden så att den börjar funka. Nu!". Sagt och gjort. :) Kom förresten att tänka på det där med trusted-third-party. I mitt exjobb förklarar jag nackdelarna med det och förespråkar istället ring-of-trust som i Liberty Alliance. Felet med att ha en tredje part som man litar på är, ja själva det faktum att det måste finnas ett företag eller organisation där ute som inte får ha några sårbarheter. Faller det där så faller allt. Det är min åsikt iaf och jag skulle då aldrig använda... Sen kommer jag av mig och gör denna lista. Vad använder jag när jag...
  • söker information på nätet?
  • skickar och tar emot e-post?
  • delar dokument med projektkompisar?
  • delar almanackor för att boka möten?
  • lägger upp fotoalbum?
  • för statistik över webbside-visningar?
  • tittar på kartor?
Kommer ni inte på det så kan ni ju alltid googla. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Eftersom Google är allas vår bästa vän gissar jag på att det är just Google (i någon form) som du använder. ;D

Postat av: Kaprifol

Helt sant! De har så många fantastiska tjänster som jag inte klarar mig utan. Picasa, fotogrejen, borde du testa bums om du inte redan har det. Googla på Picasa2 så hittar du den.

2007-08-12 @ 10:47:53
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback