Mikropasta!

Imorgon ska jag nog plugga på uni eftersom omväxling förnöjer och eftersom jag ändå behöver prata med exjobbsfolket och boka in lite möten, enklast att få tag på dem IRL. Dessutom är imorgon den sista dagen innan nollorna invaderar uni. Det kommer att bli kaos och de kommer att ta över mitt sushiställe eftersom de inte kan laga mat ännu. ;) Nå, det kan man ju avhjälpa. Se här, recepttips!

Muddarens mikropasta
Du behöver:
Några nävar pasta
Lite salt
Rikligt med vatten
Ostpulver
Eldorados chilisås, den sötstarka

Ev. en klump fryst köttfärs

Koka upp vattnet i vattenkokare och häll det i en stor plastskål tillsammans med pasta och salt + ev köttfärs. Pasta med ägg och annan lyx i kokar lätt över, så välj fulpasta och se till att ha ett stort kärl så är risken för dränkt mikrovågsugn mindre. Ställ in skålen i mikron och mikra tills köttfärsen är kokt eller tills pastan känns klar (lägg till 5 min på pastans vanliga koktid). Ofta blir pastan lite degig, men det får du leva med. Krydda med ost och chili. Mmmm! Receptet kommer från en muddare (en person som spelar textbaserade ävertyrsspel över nätverk) som lärde mig den ädla konsten att laga mat i mikro. :)

Kommentarer
Postat av: Blaufish

Du bloggar om Micropasta, jag bloggar om kopparpasta...
http://blaufish.blogg.se/1186817925_cykelfixande_the_pryl.html

Postat av: Kaprifol

Nähä?! Vi är verkligen en perfect-match! :)

2007-08-12 @ 16:28:01
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: derfian

Det är inte utan att man känner ett sting av nostalgi när man läser om sådana kulinariska höjdare - minnen från en svunnen tid då ~ befolkades av lunchdrägg och mudvrak och övriga legender. :-)

2007-08-12 @ 17:00:44
URL: http://e101.no-ip.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback