I fel format

Jag utkämpar en strid mot Words formatmallar. Den här gången vann jag, men jag ligger under. Ja, jag borde använda LaTex egentligen, men hur kul känns det att sitta och scripta sin exjobbsrapport när det kommer till kritan? ;) Idag har jag fått veta att jag trots allt bör vänta med att ta examen, iaf om valet är att bli filosofie-nånting och livet igenom bli betraktad som en like till konst- och filosofistudenter. Inte för att det är så hemskt, enligt mig, men det kräver ju sina förklaringar om man sitter med saker som datasäkerhet och hårdvarukonstruktion som utmärkande ämnen. :) Dagens plan blir att hitta lösenordet till mitt jobbmailkonto som jag inte visste att jag hade. Enligt god mailetikett bör jag använda det istället för mitt privata. Jag brukar bryta mot alla sådana oskrivna regler, men jag är beredd att göra ett undantag den här gången. Förövrigt vore ju lösenord så mycket lättare att ha koll på om man hade dem lagrade på ett smart card. Har ni tänkt på det? ;) Ok, nu är det en timma till lunch. Dags att ta rond X mot formatmallarna!

Kommentarer
Postat av: Hans Persson

Äh, LaTeX är bra för dig. Jag skrev min C-uppsats i engelsk litteratur i LaTeX.
Det är ju hopplöst att sitta i Word och hela tiden trycka CTRL-nånting och upptäcka att det gör helt andra saker i Word än i Emacs. Fast det går faktiskt att ändra tangentbordsbindningar i Word så att det problemet går att minimera.

2007-08-29 @ 14:06:22
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/
Postat av: klpn

Jag håller med HP ovan. Jag scriptar alla mina filosofiuppsatser i Uppsala numera. Det är mycket praktiskt när jag ägnar mig åt litet formaliserad filosofi.

2007-08-29 @ 14:37:13
Postat av: Busk

Words formatmallssystem är det jag svär mest över när det kommer till word. 2007 är iofs mindre svordomsinducerande än de tidigare versionerna, men jag ser en LaTeX-version i min c-uppsats framtid, oavsett vad killen jag skriver uppsats tillsammans med säger.

2007-08-29 @ 17:14:12
Postat av: David Hall

Jag använde LaTeX till mitt exjobb. Det var lite besvärligt men mycket mindre besvärligt än vad det hade blivit med Word. Dessutom blev ju slutresultatet så mycket snyggare!

2007-09-03 @ 09:21:48
URL: http://www.moonhouse.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback