Exportera mig

Jag har fått en förfrågan från min läsekrets i Beijing att publicera min blogg även på Facebook eftersom han (ja, min läsekrets där består av en enda person :) då kan kommentera inläggen. Det tål att tänkas på. I övrigt vet jag inte riktigt vad jag tycker om den där typen av "vuxen-Lunarstorm på steroider". Jag har pliktskyldigast skaffat konton på några ställen för kompisarnas skull, medan andra tycker att det hela är väldigt roligt och delar med sig av festfoton, CV och allt de kan komma på. Möjligheterna att publicera hela sitt liv på ett och samma ställe är oändliga. För mig räcker det med det nödvändigaste: lite info om mig, några goda vänner på kontaktlistan... och så förstås en import från Last.fm som visar vad jag lyssnar på för tillfället. Det säger mer än det mesta, tycker jag. :)

I natt drömde jag att den lokala synthklubben skulle ha fest i mina föräldrars hus (det tyckte föräldrarna tydligen var ok), men det var problem med att rigga upp alla högtalare och annan elektronik och de som hade koll var svåra att få tag på. För att lösa detta krävdes en massa ringande, planerande och fixande för att jag skulle kunna få nån ordning på allt. Det var en bra dröm. :)

Kommentarer
Postat av: Hans Persson

Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska ha det till, men jag skapade i alla fall också ett Facebook-konto häromdagen. Sajten känns rätt trevlig hittills, även om det ibland inte är uppenbart hur allting fungerar.

Postat av: Kaprifol

Jo, det verkar finnas hur många små insticksmoduler som helst. För att hålla kolla på gamla kompisar som flyttar åt alla möjliga håll är det en bra tjänst. Man får stenkoll på alla bekantas bekanta och vem som känner vem hur. Sen kan man säkert ha nytta av den som dela-bilder/film/musik/text-sida om man är kreativ av sig. Jobbsökarsite verkar den också vilja vara, men då föredrar jag Linkedin.

2007-08-17 @ 10:22:47
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Jag tycker att det är lite läskigt det där med Facebook, faktiskt. Dels att man (väl?) måste ha med hela sitt namn, dels att det just går att samla så mycket på samma ställe. Roligt om ens eventuella framtida arbetsgivare råkar snubbla över festbilder och annat. I och för sig kan man ju framställe sig som seriös och duktig också, men ändå. ;) Min Österrikekompis som jag hälsade på i Graz tyckte att jag skulle skaffa Facebook, men njaa... jag tvivlar.

2007-08-17 @ 10:48:26
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback