Emeritus

Jag har gjort powerpointbilder till min exjobbspresentation och så har jag insett skillnaden mellan digital identity handling (hantering av digitala identiteter) och digital identity handling (digital hantering av identiteter). Ibland gillar jag svenska bättre än engelska. :) Mitt exjobb har fått en ny titel som innehåller ordet "solution", men inte "analysis". Jag tycker att den nya låter mer kodapig och inte lika flott, men jag börjar vänja mig. Den är mer sann iaf. :)


Förövrigt börjar jag förstå att tiden går fort i studentföreningar och att man åldras snabbt. Gamla eldsjälar som hade förtroendeposter för några år sedan möts av ett "Vem är det?" och mig kallar de för emeritus. Vet hut, barn! ;) För inte alls länge sen var jag "lillis" för att jag inte hade varit i den förra föreningslokalen och nu är jag gamling för att jag var med när den här lokalen var ny. Hihi, det är ju bättre än att vara lillis iaf, så jag ska inte klaga. Idag fick jag visa en etta vägen till hans första labb. Den allra första! Hujedamig. Nu ska jag ta löständerna och käppen och stappla iväg till kafferummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback