Blommigt!

Idag var jag och Elisabeth i Botaniska trädgården och fotade allt vi såg. Sedan fick jag den ljusa idén att hem till Västra Frölunda. Stackars mina fossingar. :) Förutom själva parken besökte vi även ett växthus där olika naturtyper fanns representerade. Här fanns öken med kaktusar, tropiskt och subtropiskt klimat, köttätande, växer, orkidéer, ja allt hade sitt eget lilla rum. Väldigt sevärt!

image143
Linné hyllades med en egen liten trädgård, en representation av svensk natur, som varit med på en stor trädgårdsutställning. Titta, där är herr L i egen hög person.

image144
Fulsöta firrar i en damm i växthuset.

image145
Kaktusrummet! Jag är svag för kaktusar så här fick jag mitt lystmäte.

image146
Åh, de blommar! Så fint!

image147
De "levande stenarna" såg för märkliga ut. Vissa var så bra maskerade att det var svårt att skilja dem från gruset.

image148
Massvis med orkidéer. Det här får mig att tänka på filmen "Adaptation" där dessa växter spelar en viktig roll.

image149
Prålig ja, men snygg?

image150
Spräckliga dahlior, lite på snedden. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du menar alltså att du GICK hela vägen hem?! Jag har inga kommentarer till detta. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback