Att se saker

Jag har tentat algebra idag. Det är inte mitt bästa ämne, men det kanske kan bli. Det är lite imponerande när folk kan titta på en matris och direkt läsa ut vilken yta den beskriver. För mig är det inte lika tydligt ännu, men ibland kryper det fram nåt och säger "Hej svej, jag är en sån där rotationsyta som ser ut som en spärrballong!". Sen bleknar den bort igen och jag är inte längre säker på om det var en ellipsoid jag såg eller vad det nu var.

Dagens...
Lunch: Tillsammans med en massa nytt folk i föreningen. Verkar som om tillväxten är bra i år också.
Ökade läsekrets: Min gamle kompis Johan som gick på samma dagis som jag (länge sen :) meddelar att han läser min blogg. Jag tar för givet att han vill att jag nämner det. ;)
Raggningstips: En matematiker som undersökt det hela hävdar att en MacBook är den bästa typen av bärbar dator att använda om man vill locka till sig tjejer. Jag skulle nog inte falla för det, men jag för det vidare ifall någon vill testa. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback