Var sak på sin plats

Det är något på gång här idag. Det springer omkring folk i kostym och alla verkar väldigt upptagna. Tydligen är det ett antal framläggningar idag vilket gör att jag som ensam liten exjobbare har det väldigt lugnt och skönt eftersom ingen har tid att komma hit och kolla läget. Såna dagar dansar vi på bordet, jag och mitt smartkort. :)

Nu vet jag vad fläkten ska vara till också! Läsare med gott minne kommer ihåg att jag hittade en CPU-fläkt i tröjfickan i vintras utan att riktigt veta hur den kommit dit. Den har legat i mitt exjobbsrum sedan dess och jag visste väl att den skulle komma till användning. Den är alldeles perfekt för att ställa upp fönstret med så att jag kan vädra här inne. Socket A är den ultimata storleken till just de här fönstren. Det är som Marx sa, att jag behövde bara hitta rätt ting att kombinera den med så skulle den att bringa mig stor nytta. Så sant som det är sagt. Livet är ett äventyrsspel. :)

Jag ska på möte igen klocken tre. Innan dess ska jag skriva rapport som vanligt. Sitter och analyserar risker vilket vanligtvis är det bästa jag vet, men det är snart långhelg och jag längtar till Göteborg. Nä, det håller inte, dags att analysera vidare. Ska först bara ge er...

Tre saker som finns på mitt (kontors)skrivbord:
* En dammig telefon som jag inte vet numret till
* En mindmap där det står "My Master Thesis" med snirkliga bokstäver i mitten
* En kortläsare som lyser grönt med sitt vänstra diodöga för att visa att den är redo att äta goda APDU:er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback