Sött på skattjakten

Idag blev det en tur med GPS och karta till Kviberg med omnejd. Där fanns det natursköna stigar och en hel del höga berg som vi förstås skulle upp på. Tack och lov behövde man inte klättra, det fanns lättare vägar. Riktigt skönt och fint väder var det. Tyvärr ville inte någon av alla de storslagna vyerna riktigt göra sig på bild. (Iofs fotade jag mest Fisken där han poserade med GPS:en och sina väldigt fältmässiga vattenflaskor som kom väl till pass.)

En cache var svår att hitta, men ägarna visade sig vara i närheten och kom till undsättning när vi ringde och bad om lite tips att hitta den. Kul att få träffa andra geocachare, i detta fall en hel familj.

Dagens solbränna
stod Fisken för, han hade blivit utsatt för en hel del sol på sitt cykelmaraton igår.
Dagens rätt
var helt klart baklavan vi inhandlade på ett litet orientaliskt konditori. Den fick mig att tänka på när jag bodde i korridoren och detta söta bakverk bjöds till korridorsfikat. Det var en mycket internationell korridor jag bodde i (jag delade kök med personer från mer än 25 nationer under de tre år jag bodde där) och det uppstod ett gräl mellan tjejerna i köket, från vems land härstammade baklavan? Syrien eller Ryssland? En annan korridorare, en kille från Moldavien, dyker upp och tjejerna frågar honom så att han kan hjälpa dem att utröna vem som har rätt. Han svarar "It's from Moldovo, of course!". Oavsett vem som hade rätt så är det den ultimata sötsaken. Filodeg + nötter + honung + socker... och så sötar man lite till. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback