Ost!

Mitt lilla smartkort fick gå i pension och ersättas med ett som varken är spärrat eller har stora skrapmärken på chipet. Jag kan dock dementera att någon skulle ha bitit på det förra, även om det ser så ut. :) Efter lite försiktiga tester av det nya kortet samt läsande av långa APDU-listningar från sniffern tog jag en välbehövlig lunch på mitt favoritfik. Det är alltid spöklikt tomt där trots den goda maten, låga priserna och trevliga personalen. Vad som är extra bra är att de har dagstidningarnas kulturbilagor framme så att man kan läsa något trevligt till maten. Dessutom har de gräddfil i salladsbaren, och jag är tokig i gräddfil. *s*

Eftermiddagens föreläsning visade sig handla om ost, eller mer precist om hur det är att vara kvinnlig ostgrossist. Det verkade vara en mycket mer spännande bransch än jag kunnat tro. En riktigt inspirerande och underhållande föreläsning var det och oj vad sugen på ost man blev. :) Kvällens bad var förövrigt riktigt skönt och det gjorde inget att jag fick äta kvällsmat på uni med datorfolket istället för hemma i lyan. Alltid finns det något spännande skvaller att lyssna på. Nån har ny dator, nån har en banbrytande teori (folk som äter sockerbitar är per definition hästar! *gnägg*) och nån har garanterat ordnat med en kanna te eller en balja kaffe. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Poj

Du glömde ju halva sockerteorin. Bitsocker är bara för hästar och mammor. Sen får man klassificera folk.

2007-04-21 @ 08:22:05
Postat av: Kaprifol

Jag tänkte spara den så att du kan få starta en blogg och berätta hela historien där. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback