Minnenas allé

Det här är en sån dag då äldre universitetsmänniskor sitter utomhus och kavlar upp tröjan för att även magen ska få lite sol. Då förstår ni. :) Själv har jag ätit glass och tagit en liten pauspromenad. Det är 22,5 grader ute, då är det faktiskt befogat. I övrigt ägnar jag mig åt rapportskrivandet och en massa minnen dyker upp när jag sitter och skriver om min utvecklingsmiljö. Kom och låt oss minnas tillsammans!
Minns ni...

JCDE med de automatgenererade scripten man fick klippa i?
JCWDE, simulatorn som gav verklighetstrogna felmeddelanden. Hey, det är en simulering av ett kort, kan den då inte simulera att allt funkar? ;)
JACCAL Anubis, scripteditorn för oss som ser mycket små shellscript som lösningen på allt. Detta ger samma känsla.
OCF som fanns i tre versioner. Fullversionen ville inte köras utan jag fick kombinera de andra två.
SUN-Ray-kortet! Det var ljuslila och det stod SUN på det. Jag funderade över möjliga fel i PC-to-SmartCard-wrappern när det inte ville funka... ;)
90 00, den uppmuntrande lilla siffersekvensen som signalerar att allt är bra. Mitt första 90 00, tänk, det känns som igår. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du är utmanad... igen!
(Dock en betydligt lättare sådan ;-))

Postat av: Kaprifol

Jag ska göra båda när jag känner att jag orkar och hinner. Roligt med utmaningar ju. :)

2007-04-26 @ 23:15:49
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback