Lite vilse

Mina möten avlöpte väl idag, så även föreläsningen som innehöll extra mycket aphjärnor denna gång. :) Efter allt detta var jag förstås en smula trött när jag skulle guida, denna gång utan min kollega. Det här kanske kommer som en överaskning, men jag är bara en person. Följdaktligen blev det lite svårare än väntat att hålla reda på alla grupper helt själv, så en grupp gymnasieelever fick se lite extra mycket av reglertekniklabbet medan en annan grupp fick en snabbvisning. Nåja, de var intresserade och verkade gilla att se universitetet så det var nog ingen skada skedd att schemat sprack en smula. Min slutsats är att jag tappar aldrig bort en grupp... som jag inte hittar igen! :)

Note to self: I fortsättningen tar jag inte med mina grupper till platser där det finns studenter som gärna leker "få guiden att rodna"-leken. Never ever! (Men, till lustigkurren: de ställde en massa frågor om din utbildning sen, så det gick nog hem. :)
Till den säkerhetsintresserade killen i gruppen: Kämpa på! Skriv din egen kod! Gör inget dumt! Plugga här! Lycka till! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grupper och personer som man guidar är till för att tappas bort. ;-)

Postat av: Poj

Dom som fick se extra mycket reglerteknik hade turen att få lyssna på en mycket duktig demonstrator av inverterade pendlar. Det var ett nöje att stå i närheten och lyssna.

2007-04-16 @ 17:16:16
Postat av: Kaprifol

Se där! Det blev tydligen ganska rätt då, trots allt. ...och som sagt: alla bra guider har gjort det nån gång. ;)

2007-04-16 @ 20:54:42
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback