Kulturintresse

Idag blev det en kombinerad stadstur och cachingrunda. Vi tog en liten geocache som var gömd i ett konstverk på ett torg. Sådana cachar är extra svåra eftersom det gäller att vara lite smygig så att folk inte ser vad man sysslar med. Vi låtsades att jag var väldigt konstintresserad (vilket jag iofs är) och bara måste undersöka konstverket på nåra håll. :)

Därutöver traskade vi runt i Slottsskogen, letade efter fler cacher, fikade några gånger (utan en kopp kaffe i timman går vi åt) och beundrade den fina stan. Visst finns det platser i Göteborgs innerstad som är allmänt betraktade som vackra, men jag gillar även de "fulare" platserna mer i utkanterna av stan. Det är roligt att titta in i alla skyltfönster till de suspekta småbutikerna och roligast var nog kemtvätten som marknadsförde sig som den enda i trakten. Inte den bästa, billigaste eller snabbaste, utan den enda. Sen var vi på Sjöfartsmuséet som vi råkade gå förbi. Det var riktigt trevligt. De hade fiskar där också och jag gillar ju fisk. :) Får förövrigt inte glömma att nämna den goda lunchen på "Mae Krua", ett trevligt litet thaiställe med himmelsk jordnötssås. Helt klart ett tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback