Hemma igen!

Sådärja! Då var jag tillbaka från Göteborgsresan. Skönt på sitt sätt att vara hemma, men det kan väl sägas att det är roligast att vara särbo om båda befinner sig på samma ställe. Min halvhemliga plan är att åka dit igen under nästa långhelg. :) Den här gången passade jag som sagt på att ta några dagars extra ledigt. Det innebär att jag får exjobba en del i helgen samt sitta och förbereda seminarier och sånt då, men det kan jag leva med. Just idag var det en extra fin vårdag och jag passade på att träffa Elisabeth över en butterkaka och några parti Skitgubbe. Sen var det dags att göra lite mer fönstershopping (något jag ville ha eller snarare behövde hittade jag nämligen inte) samt att bevisa en tes: Det går att passa in varsomhelst om man bara ser lite lagom självsäker ut. För att testa detta besökte jag "alternativa" klädaffären Shock Store, jättetrendiga Monki och sedan eldprovet... NK. Hur det gick? Tja, att jag är syntare i själen syns ju inte, men på Shock var det bara jätteunga punkrocktjejer med sina mormödrar(!) i släptåg och tja, jag klassades väl inte som mormor iaf. ;) Monki var inte riktigt min stil, men de spelade "Like a pen" med The Knife i högtalarna och då trivs jag ju. *s* Läskigt nog passade jag bäst in på NK tror jag, men så bar jag randig skjorta också, dagen till ära och försökte se ut som en lagom stressad IT-affärskvinna. *hihi*

Nu ska jag försöka få lite ordning på saker och ting. Svara på e-post och planera in möten med alla mina projektgrupper. Sen ska jag även återgå till vanan att blogga lite oftare. Jag har sjunkit mycket lågt på IT-blogg-topplistan. *s* Ni som saknar mina betraktelser om smarta kort kommer att få mer sånt inom kort. Håll ut! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Om du kommer hit över Valborg måste du tvinga med dig Fisken på Cortègen! (Jag åt för övrigt upp kakan till kvällsmat...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback