Tillbaka till sommaren

Igår föll mitt paraply samman i beståndsdelar. Jag skojar inte, det vände sig ut-och-in i vinden och en plastgrej som man håller i gick sönder i tiotalet småbitar, bara sådär. Sånt är vädret här, t.o.m. paraplyen lessnar på det. Tallarna barrar och det är snigligt på vägarna. Jag tycker att det är lite skönt ändå att det är höst. Jag har nämligen varit i Toulouse en vecka och jobbat där. Över 30 grader och mycket torrt. Inte en enda stackars snigel klarar sig. Men, det ska sägas nu när jag är hemma igen: jag saknar den rosa staden och jag saknar de botaniska trädgårdarna. Inte lika tjusiga som den i Göteborg, men bra nära! :)

Sen ska jag visa staden också, men det här med trädgårdarna kändes mest väsentligt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback