En oväntad karriär?

Den här veckan har jag varit förkyld och inte gjort så mycket spännande och fartfyllt. Jobba har jag kunnat göra, samt saker som går att göra sittandes som att läsa, titta på TV och hosta. Igår behövde jag dock gå på klubb. Inte behövde som att jag gick och längtade efter det, utan som i att jag var med och arrangerade. Planen var att inte vara där så länge, utan bara göra det som behövdes och sen gå hem och sova. Jag packade ner hörlurar och lite skivor, hoppade i jeans och T-shirt och gav mig iväg. (Ska väl säga att jag gjorde ett medvetet val med T-shirten - tog min fina med Grace Hopper framför en gammal dator som motiv - och matchande grå byxor, mer spontan än så är jag inte.) Det visade sig bli en mycket trevlig och rolig kväll ändå, eller just därför. :)

Under kvällen fick jag en liten stund sitta och vakta en dator åt en av arrangörskompisarna. Medan jag gjorde det skissade jag ner en bild av garderobstjejen och vakten när de pratade med varandra. Datorns ägare kom strax tillbaka och tyckte att bilden var lite kul. Sen var det inte mer med det, trodde jag. Idag fick jag veta att han hade tagit med det osignerade mästerverket "Samtal i garderoben" till en efterfest och sålt den för den enorma summan av 20 kr till någon hugad, salongsberusad spekulant. Summan skulle tillfalla konstnären, men då min agent är student tycker jag att jag kan bjuda på det här. Den här gången, sen får vi se. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback