Snöat

Det har snöat väldigt mycket den här helgen, men det är ingen jobbig snö utan sån där fin snö som det går lätt att gå i, som bäddar in allting, gömmer det som är fult och gör att ljuden dämpas lite. Sån snö. Jag har tillbringat helgen med att gå i snön till olika ställen (eller åka buss om det var långt, förstås, nån måtta får det allt vara): till stan för att julhandla och äta finlunch, till en föreningskompis och hans råttor för att göra föreningssaker, till vänner på spelkväll och till kyrkan (fast där blev det bussen för det var ju tidigt och dant) för att fira första advent. Det är min väninna V:s decembertradition som hon brukar vilja ha fler deltagare i och jag tycker att det är fint när det ska firas advent. Förövrigt tycker jag att det har gått lite väl fort, allt det här med vintern. Kanske är det så det ska vara. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback