Vad åt den, sa du?

Jag följer med stort nöje årets julkalender på TV. Den är mysig och rolig på ett lite stillsamt sätt. :) I ett avsnitt jag såg idag (i repris på webb-TV) drog en av huvudpersonerna några roliga ordvitsar med katt-tema och jag insåg att jag var tvungen att googla och se om det fanns fler. Det gjorde det. Här är några guldkorn:
  • Katt åt linjal, blev mätt.
  • Katt åt kortlek, fick spader.
  • Katt åt bestick, började gaffla.
Konceptet är enkelt, men genialt. Katten åt något och därefter hände något... och så är det lite klurigt och vitsigt. Jag är nog på tok för gammal för det här, men jag skrattar så att jag piper. Jag menar bara: "Katt åt programmerare, kunde inte C". *tihihihipip*

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

De där är så roliga! :-D På högstadiet (eller om det var mellanstadiet) var de "inne" på min skola; nästintill alla gick runt och pratade om katter som ätit något och därefter blivit något.

2010-12-07 @ 09:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback