Höstlistan


Om jag kunde så skulle jag ge er blommor, men nu är det mer praktiskt med musik så idag får ni ett blandband. Det är väldigt höstigt och praktiskt taget synth-fritt. ;) Istället är det lite folkrock, lite indiepop och annat mysigt. (Är jag för gammal för att lyssna på Kent? Nej, snälla. Vi är alla 17 innerst inne. ;) Det finns några bra Dylan-tolkningar på listan också. Hans egen musik finns som bekant inte på Spotify, men jag kände att utan "Shelter from the storm" blir listan inte komplett. Den Fioris cover är helt ok och snarlik originalet. Ni får även en utmärkt svensk tolkning av "Times have changed" (Längesen). Den är långt ifrån ordagrannt översatt, tack och lov. Kärnan och känslan finns kvar. ...och så är det massor av Rasputina på listan. Smågalet, eget och fint... på cello!

Om det är jag på bilden? Det är inte originalet, det är en fri tolkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback