Som bagage

Jag åkte tåg idag och den första, korta sträckan placerade mig i någon sorts bagageutrymme, eller vad det ska föreställa. En utmärkt plats: gott om utrymme, stora, ljusa fönster, liten hylla att placera saker på, bekväm vägg att luta sig mot, lugnt och trivsamt. När jag åker obokat åker jag gärna som resväska, det är nästan som att ha egen kupé. Jag visade leg för konduktören också. Det var hon inte alls beredd på, kanske är det inte meningen att man ska göra så, men det kan vara roligt att följa underliga regler just för att se reaktionen. Studentleg brukar jag också visa när andan faller på även om jag (en gång då jag var heltidsstudent, fraktade en stor datorlåda och läste en bok om kryptoteknik) fått höra att det verkligen inte är nödvändigt för det där är ju uppenbart. Hmm. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback