Den mystiske entreprenören

Jag tycker om när mysterier får sin lösning. När jag går till jobbet går jag förbi en radhuslägenhet där personen som bor där inte har några gardiner i sina stora fönster mot altanen. Istället verkar det som om det är meningen att förbipasserande ska titta in. Även om jag försöker undvika det är det omöjligt att inte se in om man nu inte håller för ögonen eller så. Han som bor där har ett hemmakontor alldeles innanför altanen och jag har undrat vad för slags firma man kan ha här i trakten. Ännu konstigare blev det när det var ett gäng från en trädgårdsfirma där en morgon och anlade en fin liten trädgård med grusgång och sånt. Tro mig, det är underligt i mina kvarter. Så, jag undrade förstås vad det här var för person som bodde sådär. Varför det väl synliga kontoret och varför den pråliga trädgården? En dag fick jag syn på trädgårdens ägare i sitt kontor - mycket upplyst som i ett skyltfönster - iklädd arbetskläder. A-ha! Så var det förstås. Han driver trädgårdsfirman. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback