En dag på stan

Igår var det full rulle, massor av folk, nya duktiga gäst-DJ:s och ett nytt mixerbord som förvirrade oss en del. Jag lyckades åstadkomma fem sekunders spännande konstpaus i introt till "Solibleed" och såna ojsan-situationer var jag inte ensam om, men folk tog stor hänsyn ("Vi har aldrig sett den här utrustningen förut" var en bra bortförklaring ;). Lite skönt att få spela tidigt iaf (annars gillar jag ett fullt dansgolv, men nu vill jag gärna lära mig det nya först, ju). Sen, det där med The Cure-låten som hade önskats... det söta paret som ville höra den hade en överraskning för oss alla: de förlovade sig mitt på dansgolvet, på synthklubben, mitt under pågående fest. En sån grej som de kommer att berätta för barnbarnen, alla gånger. :)

Det bästa med att gå ut en fredagskväll är att vakna dagen därpå och inse att det inte är söndag utan lördag och man har hela helgen kvar. :) Idag strosade jag på stan och hittade några fina kjolar på Myrorna. Inga impulsköp egentligen, utan långtidsplanerade inköp - jag har länge letat efter dels en städad, knälång rutig kol som man kan ha till halvfint (typ när jag ska äta pizza med Fisken på det där italienska stället) samt en lite mer höstig manchesterkjol (och så blev det en liten gulrutig också, till fest och till knas). Alla tre tillsammans kostade nästan ingenting (typ hälften av vad en enda kjol vanligtvis kostar på H&M eller dylikt ställe) så det kändes "fyndigt". :) Sen var jag en vända på bondemarknaden också. Det fanns bara en bukett dahlior kvar i den färg jag ville ha (vanligtvis blodröda, men idag fanns bara ljusa färger och då är jag förtjust i de med lite skiftningar i färgen) och den var lite skadad - med några brutna stjälkar - så blomtanten gav mig kraftig rabatt. Buketten var å andra sidan frodigare än de andra buketterna så jag tyckte att det nog skulle gå att få till det på nåt bra sätt. "Hur skulle Martha ha gjort?", tänkte jag och hon skulle ha gjort
såhär eller såhär så då gjorde jag som på bilderna nedan. :)

Elisabeth kanske vet vad det är för sorts dahlior det här? :)


Kommentarer
Postat av: T

Ååå.. vilka underbart söta blomarrangemang. :-)

Jo, att vakna och upptäcka att det "bara" är lördag är härligt.

Ha en fin helg.

2009-08-29 @ 15:43:34
Postat av: Elisabeth

Förlova sig på en synthklubb - det vore väl något för dig och Fisken. ;-)



Dahliorna är nog någon form av dekorativdahlior, tror jag i alla fall. Fina var de helt klart!

2009-08-29 @ 17:23:51
Postat av: Hanna

Åh, vad fint att förlova sig sådär!



Och tack! :D

Postat av: Kaprifol

Ja, alla blev alldeles rörda. Det var just där det paret träffades så det passade lite extra bra för dem. Jag och Fisken träffades på nätet, så det hela får väl utföras online, om det nu ska göras nån gång i tiden. ;)

2009-08-30 @ 22:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback