En extra kvadratmeter

Stan är tömd på studenter redan nu. De har påskledigt i några veckor, eller snarare: de har ledigt en vecka och sedan är det omtentaperiod direkt efteråt. Jag hade ingen aning om denna långledighet förrän några studentkompisar upplyste mig om det. "Skönt! Då blir det äntligen lite lugn och ro här på campus", tyckte jag. De såg lite putta ut. ;) Själv jobbar jag som vanligt fram t.o.m. skärtorsdagen för på långfredag ska jag ut och åka tåg... trodde jag. Tydligen ska jag åka ersättningsbuss, men det är ju ett litet spännande äventyr i sig så det kan väl bli kul. Efter påsk ska det komma hantverkare hit och kolla någon ventil. Det innebär att jag enligt infolappen måste "tömma den undre delen av den garderob som är närmast badrummet". Jag tittade in i garderoben och sedan ut i rummet, på jakt efter tomma ytor. Hur tror de ens att det är möjligt? Bistår de med en extra kvadrat där jag kan förvara mitt garderobsgunk medan de kollar ventilen? ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

De borde helt klart bistå med en extra kvadratmeter! Var glad för att de i alla fall inte definierat tiden då de ska komma som "någon gång under våren". ;-)

2009-04-03 @ 22:01:14
Postat av: Elisabeth

Förresten är det ju en underbart exakt beskrivning av vad som ska tömmas. :-D

2009-04-03 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback