Det gick ju bra

Ni vet i "Liftarens guide..." när Arthur faller mot marken och missar (vilket leder till att han plötsligt flyger)? Jag lyckades med något liknande igår, fast kanske värre, jag missade jordens undergång (för att använda samma ord som media). Det kräver sin kvinna att missa en sån sak, men det gjorde jag. Vad jag minns så satt jag och åt en otroligt god kebab och glömde helt bort att den där omtalade torktumlaren för partiklar skulle testköras. Tydligen gick det bra, trots att kvällspressen rapporterar om oroliga ungdomar som sökt tröst hos sina NO-lärare (faktiskt :). Säga vad man vill, men det blir ju väldigt bra kvällstidningsartiklar av såna här händelser. Jag och Fisken har funderat på att rida lite på vågen och skapa vår egen domedagssekt, men vår undergång infaller först den 29:e februari, ett år då det inte är skottår, tänkte vi. På så sätt slipper vi allt för intelligenta medlemmar som kan ifrågasätta oss. ;) Som många andra idéer är den här bäst på idéstadiet, men det är fritt fram att lämna in en medlemsansökan om någon känner sig manad.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar verkligen den boken. Det går inte att låta bli att skratta högt. Kanske är dags att läsa den igen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback