Pompa och ståt

Det har varit ett litet kafferep här i min lya med mamma och en väninna och innan dess var jag på en akademisk högtid som liknade en liten nobelfest. Några av mina kollegor skulle hyllas och det ville jag förstås se. Sen är det alltid roligt att se finklädda människor (folkdräkt är underskattat!). Jag fick även bakom-kulisserna-info från fanbärarna (nej, man får varken vifta med eller släpa fanan i marken under det högtidliga intågandet). Igår var det som sagt också högtidligheter på gång: jag såg Carmina Burana framföras av körer och stor orkester. Det är ett fint verk med en inledning som nog de flesta har hört någon gång utan att kunna placera det, men också med underhållande och mer okända delar som när en sångare sjunger den stekta svanens sång(!). (Den är så bra och udda att jag borde lära mig den någon gång, ungefär som när jag försökte lära mig maoriska kampsånger av någon på IRC... :)

Vad mera är tog jag och mamma en shoppingrunda och hittade allt möjligt bra, nya skor till mig bland annat. Min senaste plan är att jag ska lära mig att gå i 10 cm höga klackar. Jag kommer att öva överallt så ser jag extra lång ut vet ni varför. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback