Lite stel

Nu faller det sig så att jag har ådragit mig en idrottsskada som drabbat åtminstone ena biceps samt några andra muskelgrupper som jag inte kan namnen på. Det hela gör att jag måste äta med vänster hand och bara når att kamma halva håret, annars funkar jag ungefär som vanligt. Fisken klassar det inträffade som "Otippat!" och pappa undrade om jag smörjer på liniment som gamla människor med reumatism brukade göra förr i tiden. Jo, jag använder den moderna versionen av liniment, kan man väl säga. Det innebär att jag inte kan utsätta mina armar för sol eftersom de kan bli prickiga då. Jag har därför designat ett sollinne (delvis baserat på gamla strumpbyxor) som täcker de delar jag har liniment på. Jag kan dema det på stranden nångång. Annars överväger jag burkini, det skulle kunna funka... och så ska jag trappa ner på mitt hårda tränande. (Börja nu inte reflektera över hur många gånger det var jag gympade egentligen...) Ähum. ;)

Fördelar med det här...
  • Jag är bättre än någonsin på att dansa robotdansen.
  • Slipper solsveda, slipper dricka alkohol och bli fnissig på midsommar, slipper kamma mig!
  • Alltid finns det nån som tycker synd om en. ;)
  • Känner mig lite sportigare än annars även om jag förmodligen har bevisat motsatsen nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback