Husligheten själv

Jag gympar! Det är lika bra att erkänna det nu, innan ryktet börjar gå. För en tid sedan hade vi måbra-dag på mitt jobb och jag dansade afrikansk dans vilket jag testat förut och tyckt om, men inte kommit mig för att börja med regelbundet. Nu är det dock så att träningshallen som ligger bara ett stenkast från uni håller gratis sommarträning i både dans och gympa (d.v.s. armhävningar och annat som jag inte har någon särskild fallenhet för). Eftersom det är så nära och känns bra för mina stela muskler så ska jag försöka göra tränandet till en vana. Förra veckan dansade jag och idag gympades det alltså. Därefter var jag så trött att jag sjönk ner i en liten hög framför TV:n och började titta på vad som nu visades vilket just idag var en rätt läskig dokumentär om hängivna hemmafruar. Det var i vilket fall en väldig tur att jag såg den eftersom det påminde mig om att jag hade glömt ett paket jäst i handväskan. Jag vet, jättekonstigt, men jag hade handlat igår och tänkt baka och... det är fortfarande konstigt. ;) Men i alla fall... nu bakar jag bröd efter träningen. Man artar sig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback