En dag bland konsten

Jag har lite koll ändå: idag fick jag nämligen hjälpa tre vilsna (tjeckiska, vad det verkade) turister att hitta till diverse museer. De hade en karta samt en guidebok (som verkade vara samtida med regalskeppet Wasa), men de var ändå helt borttappade på Avenyn. Under devisen "I'm not from Gothenburg, but I'm from Sweden, and that's a good start!" lyckades jag få dem att hitta rätt. :)

Sen besökte jag fina utställningar och bäst var som så ofta
Göteborgs Konsthall. Inte det stora konstmuseet (som förstås alltid imponerar), utan den lilla hallen till höger. Den aktuella utställningen heter "Tomorrow always belongs to us" och innehåller aktuell, tänkvärd och en smula skrämmande nutidskonst. Jag rekommenderar speciellt Carl Hammouds verk som det går att läsa mer om här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback