Med plobinen på plobbet

Jag vill bara påpeka att jag är först på plats idag. Jag funderade på att ställa mig i dörren och peka på klockan när mina kollegor droppar in, men det vore lite ogint och de har ju ändå flextid. :) Nu är jag alltså "back on track". Det var underbart i Göteborg, men nu är jag i min andra stad där jag har mitt andra liv som också är viktigt. Jag måste ju "plobba". Förklaring: I en manga som jag gillar fanns det en person som alltid använde sammandragningar av ord. En irriterande person kunde hon kalla för "irrison", t.ex. Det blir mycket bättre på japanska, men ni förstår konceptet. Jag har också börjat med det där nu. Nyligen sa jag åt en väninna att inte glömma "plobinen", vilket torde vara en sammandragning av plånboken-nycklarna-mobilen, dessa viktiga ting. Det var inte riktigt meningen att säga så, men nu kan jag lika gärna fortsätta. För tillfället plobbar jag alltså, jag pluggar och jobbar på samma gång. :)

Nystart 2008! Viktiga saker på plobbet fram till en bit in i mars, typ när jag fyller "halv 50":
För teknisk examen: Ta mina mattepoäng.
För att slippa skämmas: Klara tentan i ämnet jag ska labbassa i. ;) (Det låter värre än det är. Jag har klarat överkurserna.)
För prestigen, i mån av tid (haha): Tenta krypto och göra klart de där gamla labbarna.
För nöjes skull: Gå en doktorandkurs i systemsäkerhet.
För att man måste: Gå till tandläkaren för rådgivning och till syon för att får ont, eller nej... Inte så. :)
För allas trevnad: Yoga mig till inre frid och äta sågspånsbröd.

Kommentarer
Postat av: Kaprifol

PS. Jag glömde ju min parser. Den är också viktig. :) Sen behöver jag inte göra yogan på plobbet heller. Bättre att göra den därhemma. ;)

Postat av: Haffe

Du glömde berätta vilken mellansvensk håla du fastnade i den här gången :)

2008-01-07 @ 10:37:10
Postat av: Kaprifol

Jag fastnade i det storslagna Jönköping i 45 minuter eftersom en anslutande buss hade fått översvämmning (inne i bussen tydligen, blä).

2008-01-07 @ 10:54:55
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Översvämning INNE i bussen?! Blärk. Jönköping har jag också fastnat i en gång. Oklart varför dock, men det fanns säkert någon naturlig förklaring då också.

2008-01-07 @ 18:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback