Hemma, det är där man bor?

När kurser och extrajobb avslutas tappar man kontakten med en massa människor som man under en tid har träffat dagligen. Jag undrar ibland vad de gör nuförtiden och nu vet jag det. De läser min blogg! Jag antar att det är det bättre att mina f.d. chefer läser än att mina framtida gör det. ;) Nå, ni som vet vem jag är och råkar titta in här kan nog bli förvirrade av det där med bostadsort. Bor jag i Göteborg nu, eller vaddå? Nej, jag bor i samma lilla studentstad som vanligt förutom när jag bor hos min käre särbo förstås. Bloggen däremot är inbiten Göteborgare - kunde den tala så skulle den tala med dialekt och dra Kålle-å-Ada-vitsar hela tiden. Det är därför den står registrerad som en göteborgsblogg. *s*

Sen är det där med vad som är "hemma" ganska relativt. För att citera Raymond & Maria i fina sjunga-i-duschen-låten "
Nej" (som handlar om att lämna den småstad man växte upp i): "Den som tror att hemma det är där man bor har aldrig varit hos mig". ...fast för mig är där jag bor också hemma, speciellt nu när jag har plockat ner julpyntet och gjort det mysigt att bo där. Vem säger att hemma inte kan vara flera platser? :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, det glädjer mig att din blogg är inbiten Göteborgare. ;-) Det är min blogg också, och den påstår att den kommer att fortsätta vara det även i Tyskland.

Nej, men allvarligt talat så kan hemma vara fler ställen. När jag bodde i Österrike var Österrike hemma; det var verkligen som att komma HEM när jag kom tillbaka dit efter jul, för jag hade ju hela mitt liv där vid det tillfället. Å andra sidan var ju Göteborg också hemma, även då. Nu är det BARA Göteborg som är hemma, ett tag till i alla fall.

2008-01-10 @ 09:56:10
Postat av: Fru Sunnanbo

http://www.xkcd.org/137/

2008-01-10 @ 21:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback