Jag kan ju vara hedersmedlem

Sveriges Ingenjörer ringde och ville ha mig som medlem. Jag höll dem på halster ett tag och låtsades att de faktiskt kunde värva mig, svarade att visst hade jag examen och jobb och kunde tänka mig att vara med i ett fackförbund. Sedan frågade jag lite oskyldigt om det var ett problem att jag inte var ingenjör. Då tog samtalet slut ganska snabbt. Det var lite som när jag bad en tjej från en rekryteringsfirma att återkomma om fem år, minst. Hon blev lite ställd. Tror inte att hon ringer igen. ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Kolla in min blogg och låt dig roas! Där finns nåt för alla smaker, lämna gärna en kommentar och säg vad du tycker. Ha det bäst!

Postat av: Elisabeth

Den var bra. :-D (Jag är faktiskt medlem i något fackförbund, och för ett tag sedan fick jag post från dem där de påpekade att jag fortfarande var studentmedlem och undrade om jag missat att byta "medlemsskapslag". Ungefär som att de sa "men hallå, dumma människa, har du inte tagit examen än?!". :-D



(För övrigt finner jag det roande med reklam för bloggar à la kommentaren här ovan.)

2008-12-10 @ 17:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback