Smulpaj med keso

Idag har jag stigit upp, provat mina 90-talskläder som jag hittade längst in i garderoben, tittat på MTV:s nya såpa och lagat paj. Jämfört med mina nära och kära som hade a) stigit upp kl 7 och programmerat hela dagen respektive b) cyklat x antal mil i den friska naturen så är det tydligt att det är jag som har gjort mest. ;) Det blev dock lite kodande här också och så blev det ju ett nytt recept uppfunnet. Här har vi det:

Smulpaj surprise
50 gram smör
50 gram Bregott
50 gram keso <- hemligheten
3 dl mjöl
1/2 dl socker

Fyllning:
1 stor klick aprikosmarmelad
1 äpple i bitar


Gör såhär: Mixa allt utom fyllningen i matberedare så att det blir smuligt. Häll nästan allt av det i en form. Täck halva formen med det hackade äpplet och bred marmeladen över andra halvan. Häll på resten av smulorna. Grädda i 225 grader, 25 minuter. Gott!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hm, Keso, det lät annorlunda. Och självklart är det du som gjort mest, VEM annars skulle det varit? ;-)

2008-04-13 @ 20:41:49
Postat av: Tagge

Ojjj!!!! Kan man baka med Bregott??

2008-04-14 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback