Att förvränga kod

Jag har skaffat mig en labbass-låda! I fredags var jag och min kollega på testkursen lika coola där vi gick genom korridorerna med varsin låda. Eller, ja, vi slutade vara så häftiga när några tjejer från kansliet glatt undrade om vi sålde majblommor... ;)

Idag har jag ägnat mig åt att läsa igenom innehållet i ovan nämnda låda: massor av rapporter om mjukvarutestning. Det roliga med att labbassa en internationell kurs är alla färgstarka engelska uttryck som dyker upp. Ordet contorted (förvrängd, förvriden, förvanskad) t.ex. trodde jag bara användes i skräcklitteraturen i meningar som "hans ansikte förvreds i en fruktansvärd grimas" eller något i den stilen. Här användes det om kod som en testare har modifierat, dragit och slitit i för att få den att gå igenom testerna utan anmärkning. Contorted code, det är precis det uttryck jag alltid har saknat i min vokabulär. Det är väldigt träffsäkert. :)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Har sällan läst ett så underbart roligt blogginlägg.
Tcak.

2008-04-15 @ 14:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback