Ute i industrin

Det är personalmöte idag så jag har gjort mig fin: strukna jeans och ren T-shirt. Det är tur att det bara är möte en gång i månaden. ;) Inte för att nån tvingar mig att klä upp mig egentligen, men lite självbevarelsedrift har man ju. *s* Värre borde det vara för de kurskompisar som har hamnat "ute i industrin", vilket är det vedertagna begreppet för att ha IT-konsultjobb eller vara ingenjör av något slag. Själv tycker jag att det låter som om de jobbar på konservfabrik eller nåt. Ute i industrin, där vet man ju hur det är... Tidsrapporter, kodgranskningar och kostymtvång. Jag har sett "Matrix", jag vet hur det är. Scenen där Neo sitter i sin obekväma kavaj i det där sjukliga lysrörsljuset och blir uppläxad för att han har kommit försent, det är min bild av industrin. Antagligen kommer jag att hamna där någon gång och upptäcka andra sidor av det, men just nu tycker jag att jag har det bra som jag har det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback