Högra halvan

Igår hade jag en sån där dag då man är mer än lovligt tankspridd och det är lika bra att inte blogga, men idag är det lite mer ordning på mig. Det börjar bli nån styrsel på texten jag skriver också, vilket känns lovande. Det enda jag egentligen kan klaga på är det gråmulna vädret som känns som något ur en Retrosic-låt: "on the edge of ethernal night".

Jag tycker att vi tar lite dagens...
Förklaring: Jag har gjort ett ganska ovetenskapligt
nättest och fått reda på att min högra hjärnhalva bestämmer över mig. Det förklarar ett och annat. Ni får inte sprida det till de vänsterhälftade teknologerna för då kommer de att titta snett på mig. ;)
Finaste: Min rosablommande kontorsväxt. :)
Morgonritual: Lyssna på Covenant och sjunga med! *s*
Dåliga vana: Varför, varför läser jag kommentarerna till större humorrelaterade siter/bloggar? Varje gång tänker jag "Kul inlägg, undrar om nån har gett nån fyndig kommentar?". Jag blir lika besviken varje gång på folks dåliga nettikett och oförskämdhet, men likväl läser jag kommentarerna nästa gång igen. Jag måste sluta med det här. Måste detoxa.
Kommentatorer: Ni som kommenterar min blogg. Ni är iaf hövliga, snälla människor. :)
Fisk: Min! Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Gintoki

hihi, sådana test är kul :) (jag blev vänsterhjärnig)
vill du läsa lite kritik av just denna dök det upp i en av mina favoritbloggar för några dagar sedan:
http://scienceblogs.com/neurophilosophy/2007/10/the_left_brain_right_brain_myt.php

Postat av: Tagge

Jag gjorde det där testet. Kvinnan snurrar omväxlande motsols och medsols. Vad säger det om betraktaren?

Du är ju i själ och hjärta humanist, Kaprifol.
Absolut inget att skämmas för. :-)

2007-10-15 @ 13:39:06
Postat av: Elisabeth

Jag har också den där ovanan att läsa kommentarer på humorställen. Och varje gång blir jag lika irriterad!

2007-10-15 @ 13:43:37
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Kaprifol

Att kvinnan byter riktning tyder på dyslexi påstod en av mina lunchkamrater, fast det tror jag inte det är nån risk för här. Du kanske är bådhjärning och använder hela huvudet? Kloker! :)

Spännande artikel Gin, den ska jag inte läsa nu, men efter jobbet så...

Elisabeth, ska vi detoxa ihop?! *s*

2007-10-15 @ 14:44:30
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback