I mitt kvarter

Jag har god hörsel så jag hör när någon kommer gående i korridoren utanför min lägenhet. När jag väntar besök brukar jag överraska besöket genom att öppna dörren innan personen har hunnit fram. Hittills har det alltid varit rätt person, men på sista tiden har det påfallande ofta varit grannen mittemot. Jag hoppas att han tycker att jag är lite skum. Lite läskig rentav. Ja, kanske så skrämmande att han aldrig mer vågar ha fest och sjunga dansbandslåtar. Man kan ju alltid hoppas. ;)

Intresseklubben kan anteckna detta: På vägen till uni går jag förbi en tröstlös bit asfalt (där det tidigare låg en festlokal). Den asfaltsbiten är speciell för mig. Där var jag nämligen på picnic med synthklubben alldeles efter att jag hade börjat plugga. Jag och min kompis kände ingen av de andra, men blev vänligt mottagna och grillade halvgräddade päronscones (det här var innan jag lärde mig att baka också :). Nu pågår det nån sorts byggarbete på platsen. Det ligger ett berg av lera där och det verkar som om allt ska bli del av ett fint grönområde för de vanliga människorna, de som inte tillhör den syntetiska generationen. Jaja, det är väl tidens gång. :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hade en festlokal utanför min förra lägenhet i Stockholm och blev grymt störd av festerna.

Faktiskt var det av den anledningen jag flyttade till en annan lägenhet som också ligger i Stockholm.



Hoppas att alla dina störningsobjekt försvinner. Jag lider med dig.



/Frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback