Skrivbordsspion

Efter en matig lunch och en liten skvallerfika med Vic ska jag nu återgå till att anfalla mitt smartkort. Innan lunchen fick jag idén att börja avlyssna trafiken till och från kortet. Nu är det iofs ingen nätverkstrafik som genereras, men jag tänkte att äsch, man kan nog använda nätverksscannern Ethereal ändå. Sagt och gjort och oj, vad mycket data som skickades hit och dit! Det måste ju beror på kommunikationen med kortläsaren, för jag använde ju inte nätverket alls. Jag bara... lyssnade på webbradio. Ojsan. :) Nåväl, med den avstängd hände det inget spännande, så jag bytte taktik och skaffade en USB-sniffer istället och lyckades spela in kortläsarens dataskickande till och från PC:n. Nåt vettigt sa den dock inte. Det hela är ju krypterat (med DES änsålänge, ska fixa nåt bättre). Nu ser jag iaf vad som skickas och kan göra lite roliga experiment. Kommer att bli kul, tror jag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback