Inte ett måste

Demon igår gick bra på så vis att inget kraschade. Istället fick jag förslag på diverse utökningar av appleten, det lilla programmet inne i kortet. Hade jag gjort en kravspec från början hade jag vetat vad jag skulle ha med i systemet och inte, men jag är ingen specmänniska så jag bara kodade på efter eget huvud och nu blir det som sagt lite saker att lägga till för att få ökad flexibilitet. Det ska faktiskt bli kul att få fixa med appletprogrammering igen och jag skulle gärna börja på en gång, men under helgen tänker jag tentaplugga så får appleten vänta lite. Den ska, sådär lite i smyg, ta emot och lagra information du skriver in i webbformulär så att du har informationen lagrad tills nästa gång du ska logga in. Då behöver du bara sätta in kortet. Som det fungerar nu finns all din info på kortet från början, kortet snappar inte upp något nytt. (Hmm... Med den automatiska lagringen av info skulle jag kunna ta tag i sidoprojektet CardTrojan igen. ;)

En spännande utökning lär det bli och den lades fram som ett förslag, något som jag kanske borde göra, men inte måste och som möjligtvis skulle bli svår och kräva en del minneshantering. Ok, det där är det bästa sättet att få mig att göra nåt. Jag lever för utmaningarna. :)

Idag blir det som sagt sista-minuten-krypto-plugg samt en massa örtte. Jag har dragit på mig en oläglig sommarförkylning som jag igårkväll försökte bota med en långpromenad. Det är 31 grader i min lägenhet så att vara inomhus är inte det trevligaste om man nu inte gillar bastubad. Puh!

image98
image99

Min mobifonkamera har fångat lite sommar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback