Agenten luras

Jag satt till sent igår och trixade med APDU:er. Nya versionen av systemet skickar mycket data hit och dit, ofta flera olika datasjok i samma paket (APDU) och då gäller det allt plocka ut dem rätt så att man inte... bryter av en bit av det man plockar ut, eller plockar ut fel. För att det ska gå lätt skickar jag med längd på allt som läggs med i paketet. (T.ex. de 42 första byten är en URL, sedan kommer 5 byte användarnamn o.s.v.) Problemet är att min agent ljuger om längderna. Ska försöka fixa det idag och sen måste jag skriva rapport så att jag blir klar nån gång och kanske får fira midsommar som vanliga människor.

Dagens...
Låt: "Ballad of a teenage queen" - Johnny Cash
Dryck: Beskt kaffe.
Outfit: Svart och grönt och varmt. Bara för det kommer väl värmen tillbaka. :)
Plan: Få agenten att sätta rätt längder och skicka vettiga APDU:er, lagra dessa på ett bättre sätt än nu i det smarta kortet, processa de APDU:er som kortet skickar tillbaka (det funkar, men felhanteringen är obefintlig).
Smarta drag: Jag tänker skippa vitlådetestningen i min rapport. Den är något jag själv ville ha med för att kunna visa på bra kodkvalitet, men... Vi hoppar över det, tycker jag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback