Vägg av eld

Det blev en annan film istället... eller samma. Same, same, but different. Svenska Wallander-deckaren "Brandvägg" som råkade gå på TV. Jag tyckte om boken och måste säga att filmen (eller miniserien rättare sagt) var välgjord. Den spännande intrigen var kvar, men alla skrattretande och/eller uråldriga teknikprylar som förekom i boken var betydligt mer moderna och vettiga i filmatiseringen. Jag vet, jag är petig med sånt där, men ordet "brandvägg" ska inte felanvändas... och disketter, de ska inte användas alls i vår upplysta tid. :)

Sovdags nu efter en lång dag. Min handledare skickade iväg mig på ett föredrag för att... dana karaktär, eller något sådant. Kul att få uppleva lite nya saker. Risken finns att jag blir eremit i mitt lilla rum annars. ;) Blomman är fotad i Botaniska Trädgården i Göteborg i förrfjol. Tänkte att den skulle pigga upp lite.

Blomma

Kommentarer
Postat av: The World Of Mollyland - en värld fylld med skvaller, kändisar, glamour, tips, humor & lite allvar!

du har rätt, den piggar upp ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback