Snigelfart

Nu har jag varit duktig och lärt mig räkna "snigeltal", en klassiker på datornättentan. Man har en snigel som drar en liten vagn med CD-skivor som hjul. På skivorna har man en viss mängd data. Sedan ska man räkna ut hur långt snigeln måste dra skivorna för att dess överföringshastighet ska bli snabbare än bredband. Att det ens är möjligt beror på att det kan uppstå fördröjningar i datornät som sniglar inte råkar ut för.

Dags för dagens:
Omelett: Lite oväntad sådan med äggplanta i
Trådlösa: IEEE 802.11b
Sjunga-med: Apoptygma Berzerk ("So I took shelter in tomorrow, Tomorrow will bring a brand new day, Think I'll make it right tomorrow, Think I need more sleep today.")

Kommentarer
Postat av: Danwei

Oj snigeltal är inget jag har hört talas om, trots att jag också läser på teknisk högskola med inriktning på datorer och sådant. Har jag missat något? ;)

Postat av: Sophie

Fy, det där verkar krångligt!

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-01-15 @ 14:07:44
URL: http://sophiesfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback