Skolstart!

Så, nu är tenta-perioden över! Nu blir det lugnt och skönt tills terminen börjar... eh... imorgon. :) Morgondagen lär bli hektisk. Först kursstart av "entreprenörsskap" som jag ska läsa för att kunna starta eget nån vacker dag. Sen ska jag till muséet och bli avtackad efter två år som guide och därefter är det dags att ha handledaremöte inför exjobbet (examensarbetet, det sista man gör på en teknisk utbildning, går ut på att bygga/koda/utvärdera något och sedan skriva en rapport om det).

Jag kommer att sakna muséijobbet, fast jag vet att jag inte har tid att fortsätta och var sak har sin tid. Exjobbet + kurser + andra jobb är redan mer än nog. Det var i vilket fall som helst en kul tid med många spännande utställningar, kreativa medarbetare och trevliga besökare. Roligast av allt var nog att ha företagsgrupper på besök, såna som var på teambuildning och som man kunde ha en lite skämtsam guidning för så att de fick ha roligt. :) Kom plötsligt att tänka på en sketch med Suzanne Reuter i rollen som muséiguide, en mycket dammig och reserverad människa på gränsen till nåt slags sammanbrott. *s* Jag lovar, så var vi inte på "mitt" muséum. Lite yrkesskadad blev jag nog ändå av att vara där. Nu kan jag inte se någon utställning utan att behöva tänka på ljuskällor och ljudkablar och allt annat som döljer sig bakom kulisserna.

Nu ska jag vila lite så att jag är pigg inför morgondagen. Bifogar en bild på vad jag kommer att plocka med mig till uni imorgon. Anteckningsblock såklart (jag gör mina systemskisser med turkos tusch i en liten bok :), mobilpåsen så jag inte repar min mobifon och så ett äpple åt fröken såklart. ;) Nä, det är till mig själv ju. Ett äpple om dan, heter det som sagt.

Skoldags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback